19 september 2017

Bekende en nieuwe gezichten op lijst SGP Krimpen

Krimpen aan den IJssel – De SGP-afdeling van Krimpen aan den IJssel heeft de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart volgend jaar vastgesteld.

Fractievoorzitter Bert-Jan Ruissen is maandagavond jl. opnieuw gekozen tot lijsttrekker. Wethouder Marco Oosterwijk staat op nummer twee. Arrèn van Tienhoven staat als hoogste nieuwkomer op plek drie van de lijst.

Bert-Jan Ruissen (45) is fractievoorzitter sinds 2007 en in het dagelijks leven coördinerend beleidsmedewerker bij het ministerie van Economische Zaken. Hij stond op plek vier van de SGP bij de Tweede Kamerverkiezingen eerder dit jaar. Marco Oosterwijk (41 jaar) was raadslid in de periode 2007 – 2014 en maakt sinds 2014 deel uit van het huidige college. Hij is wethouder Buitenruimte, Wmo, Jeugdzorg, Ondernemersklimaat, Duurzaamheid, Verkeersveiligheid en Vergunningverlening en is beschikbaar voor een nieuwe termijn. Arrèn van Tienhoven (45) was jarenlang directeur van Dura Vermeer Railinfra en is onlangs gestart als Sectorleader Contractors bij Arcadis.

Burgerraadslid Hugo van der Wal (49) staat op nummer vier. Van der Wal is coördinerend beleidsmedewerker bij de Directie Langdurige zorg bij het ministerie van VWS en was eerder lid van de WMO Adviesraad van Krimpen aan den IJssel. Paul Schultink, raadslid sinds 2011 (38 jaar) staat als vijfde op de lijst. Hij is woonbegeleider bij Stichting Ontmoeting. Op nummer zes staat Adriaan van Beek (28) en op nummer zeven Anton Brand (25). Van Beek is werkzaam bij het Erasmus UMC als onderzoeker in tumor immunologie en Brand is Business Controller van beroep.

Bij de vorige verkiezingen behaalde de SGP 19,6 % van de stemmen en werd daarmee de grootste partij. De SGP is momenteel met vier zetels vertegenwoordigd in de Krimpense gemeenteraad. Gelet op de stemmenwinst bij de afgelopen Tweede Kamerverkiezingen denkt de partij dat een groei naar vijf zetels tot de mogelijkheden behoort.

Lijsttrekker Bert-Jan Ruissen maakte tijdens de ledenvergadering ook de verkiezingsslogan bekend: “De slogan wordt ‘Stem met Overtuiging’. Daarmee brengen we tot uitdrukking dat de SGP vanuit een christelijke overtuiging zich inzet voor de belangen van de Krimpenaren.”

Foto: vlnr; Paul Schultink, Marco Oosterwijk, Bert-Jan Ruissen, Hugo van der Wal, Arrèn van Tienhoven en Adriaan van Beek.