14 september 2017

Particulier opdrachtgeverschap

Particulier opdrachtgeverschap bij woningbouwproject 'De Wilgen'.

Vanavond heeft de gemeenteraad besloten het project 'De Wilgen' van de planontwikkelingsfase naar de uitvoeringsfase over te brengen, de laatste stap in een proces dat al weer langere tijd loopt.

Een uniek project waarbij woningbouwkavels worden uitgegeven die door middel van particulier opdrachtgeverschap zelf bebouwd mogen worden. Onze fractie heeft afgelopen jaren diverse malen gepleit voor het ontwikkelen van woningbouwprojecten waarbij aan kopers de ruimte wordt gelaten om zelf te bepalen hoe er gebouwd wordt en door wie er gebouwd wordt. En nu is het moment dat dit werkelijkheid wordt.

Om toekomstige woningbouweigenaren te stimuleren energiezuinige woningen te bouwen is er de verplichting om de huizen gasloos te bouwen. Het zou helemaal mooi zijn als de toekomstige kopers kans zien om energieneutrale woningen te bouwen. Onze fractie kijkt er naar uit.

Er blijkt ruim voldoende belangstelling te zijn voor de kavels. Heeft u ook interesse? Meld dit via het aanmeldformulier op www.wonenindewilgen.nl.

U treft daar ook meer informatie aan.