24 maart 2018

SGP Krimpen aan den IJssel bedankt u voor uw stem!

Beste SGP-stemmers,

De achterliggende vele weken is er veel inzet geleverd voor de SGP-campagne. De kandidaat-raadsleden, bestuur en zeker niet te vergeten de SGP-jongeren hebben daarbij ongelooflijk veel gedaan. We hebben daarbij een helder en herkenbaar SGP-geluid mogen laten horen.

Op 21 maart 21.00 uur sloten de stembussen. Best spannend de uren daarna: op het gemeentehuis waren van alle politieke partijen mensen aanwezig. Mooi dat daarbij ook veel SGP-ers aanwezig waren: ook inwoners die ons een warm hart toedragen. Fijn!

De eerste tussenuitslag, waarbij 15 van de 18 stemlokalen waren geteld, leverde best spanning op: ruim 2.400 stemmen, maar ook een voorsprong van honderden stemmen voor Stem van Krimpen en Leefbaar Krimpen. Wat zou dat worden qua definitieve uitslag…?

Zo rond 22.45 uur kwam de definitieve uitslag: de SGP haalde 3.269 stemmen: meer dan ooit tevoren! En dat niet alleen: we mogen met vijf SGP-ers de raad in: vooralsnog Bert-Jan Ruissen, Arrèn van Tienhoven, Hugo van der Wal, Paul Schultink en Marco Oosterwijk, waarbij Adriaan van Beek als burgerlid zal aantreden…  Wat mogen we dankbaar zijn!

Er is meer: SGP Krimpen is niet langer de grootste: Stem van Krimpen is met 13 stemmen meer de grootste van Krimpen geworden en achter de SGP kwam Leefbaar Krimpen met 3.204 stemmen. Kleine verschillen! Drie partijen met vijf zetels, gevolgd door de VVD met 2 zetels en verder alle partijen (CDA, CU, PvdA, D66) met 1 zetel. Je zou kunnen zeggen: een politieke aardverschuiving.

De grootste partij heeft nu de komende weken het voortouw te nemen bij de coalitievorming. Dat is niet langer de SGP; een vreemde gewaarwording. Hoe deze formatieperiode gaat verlopen en of de SGP weer in het Krimpense college vertegenwoordigd zal gaan worden zal moeten blijken; daar is nu nog niets van te zeggen.

Bij dit alles mogen we één ding zeker weten: alles is in Zijn hand. Wat er ook gebeurt, hoe het ook gaat, wat ook de uitkomst zal blijken te zijn. Dat vertrouwen geeft rust.

Dank voor uw stem en betrokkenheid,

Hartelijke groet,

Marco Oosterwijk