7 november 2014

SGP Krimpen aan den IJssel stelt vragen over uitstraling fietsenstalling nabij het busstation

“We willen dat de fietsenstalling een representatieve uitstraling krijgt en weer uitnodigt tot het stallen van fietsen” zegt Leen Pols raadslid in Krimpen aan de IJssel. Na het niet doorgaan van de geplande P&R is de SGP benieuwd  welke plannen de gemeente heeft met het busstation en haar omgeving.

“Als wij naar de huidige locatie kijken dan geeft met name het aanzicht van de fietsenstalling de SGP-fractie een ongewenste uitstraling.  Om de drukte op de Algerabrug te verminderen wordt ingezet op het gebruik van fietsen, e-bikes en openbaar vervoer. Een goede zaak. Iedereen die met het openbaar  vervoer Krimpen in of uit gaat en met de fiets naar het busstation komt moet gebruik kunnen maken van deze fietsenstalling. De huidige stallingruimte nodigt niet uit om je fiets te stallen, waardoor fietsen elders worden geparkeerd. De SGP-fractie ziet graag dat de stallingruimte een visitekaartje wordt  van de fietsvriendelijke gemeente Krimpen aan den IJssel en mensen uitnodigt om de fiets te gebruiken.

De SGP-fractie is benieuwd welke plannen het College heeft met de fietsenstalling.