10 februari 2018

SGP KRIMPEN: “ROTONDES N210 AANKLEDEN MET KUNST EN GROEN”

SGP KRIMPEN: “Rotondes N210 AANKLEDEN MET KUNST EN GROEN”

’t Sneeuwde vrijdagmiddag 9 februari, maar dat weerhield SGP-lijsttrekker Marco Oosterwijk, nummer 3 Arrèn van Tienhoven en nummer 5 Paul Schultink niet om bij de rotondes op de N210 een duidelijk statement te maken!

Arrèn van Tienhoven: "bijna alle rotondes in de Krimpenerwaard zijn voorzien van mooie kunstwerken, behalve de N210-rotondes bij de Krimpenerbosweg en de rotonde vlakbij Lansingh-Zuid. Die twee rotondes zijn nu feitelijktwee grasbulten: dat kan en moet anders wat ons betreft. Binnen Krimpen hebben we alle rotondes door bedrijfsponsoring ingericht. Ook dat is een mooi voorbeeld van hoe het kan”.

Marco Oosterwijk vult aan: “wij realiseren ons dat deze twee rotondes officieel op het grondgebied van gemeente Krimpenerwaard liggen, hoewel dat voor een willekeurige passant er niet toe doet. We hebben genoeg mensen gesproken die het hebben over ‘de Krimpense rotondes’ en graag zien dat die opgeknapt worden. Daar valt ongetwijfeld een goed gesprek met gemeente Krimpenerwaard of Provincie Zuid-Holland over aan te knopen”.

De SGP wil dat de twee rotondes worden voorzien van fraaie kunstwerken en een mooie groene inrichting. Paul Schultink: “de twee kunstwerken en inrichting bij Krimpen aan de Lek en Lekkerkerk zijn echt heel fraai. In Krimpen zou bijvoorbeeld iets verbeeld kunnen worden wat raakt aan de rijke maritieme historie of de Deltawerken. Daar kunnen we inwoners en kunstenaars mooi bij betrekken”.

Krimpen aan den IJssel, 10 februari 2018.