10 juli 2015

SGP pleit voor cameratoezicht op de Algerabrug

Krimpen aan den IJssel – Tijdens de Algemene Beschouwingen heeft de SGP-fractie van Krimpen aan den IJssel een motie ingediend die pleit voor cameratoezicht op de Algerabrug. Deze motie werd aangenomen

Momenteel is er op de Algerabrug nog geen sprake van cameratoezicht ofwel nummerplaatherkenning voor opsporingsdoeleinden terwijl de Algeracorridor zich hier uitermate goed voor leent zo stelt de SGP.

Nummerplaatherkenning, ook wel bekend als Automatic Number Plate Recognition (ANPR) draagt bij aan een veiligere leefomgeving omdat de politie hiermee over een effectief en efficiënt instrument beschikt voor het oplossen van delicten en misdrijven.

SGP fractie-voorzitter Bert-Jan Ruissen: ‘’We hebben het college verzocht zich sterk te maken voor het plaatsen van deze camera’s. Als SGP vinden wij het van belang dat de politie haar taken goed kan uitvoeren en daarnaast staat bij ons veiligheid hoog in het vaandel’’.  De burgemeester zegde toe de wens van de raad aan de orde te stellen in haar contacten met de politie.

De motie werd mede ondertekend door de partijen PvdA, Leefbaar Krimpen, CDA en VVD.