14 juli 2018

Verbindingsweg Lekdijk-N210 van groot belang

SGP KRIMPEN: “VERBINDINGSWEG LEKDIJK-N210 VAN GROOT BELANG”

Met brede steun is de donderdagavond 12 juli de motie van hoofdindiener SGP Krimpen aan den IJssel aangenomen die het Krimpense College oproept om het gesprek met buurgemeente Krimpenerwaard aan te gaan om in gezamenlijkheid zo spoedig mogelijk te komen met voorstellen om de verbindingsweg van de Lekdijk naar de rotonde op de N210 te realiseren .

SGP-fractievoorzitter Bert-Jan Ruissen is er content mee: “Het is belangrijk voor de interne bereikbaarheid van de Krimpenerwaard voor zowel inwoners als bedrijven van gemeente Krimpen aan den IJssel en gemeente Krimpenerwaard.’’

Het doortrekken van de verbindingsweg tussen de N210 naar de Lekdijk verbetert de ontsluiting van de industriegebieden Stormpolder en De Zaag. Tegelijkertijd ontlast het de Krimpense grote kruising. Dat is sowieso al belangrijk, maar zeker bij de toekomstige reconstructie van 2021 van belang. Ruissen: “Voor de reconstructie van de grote kruising moet de verbinding tussen N210 en Lekdijk zijn gerealiseerd.’’ Anders wordt de reconstructie een onnodig ingewikkelde situatie met forse consequenties voor de bereikbaarheid van Krimpen aan den IJssel. “En dat wil niemand.”

SGP Krimpen aan den IJssel is tevreden over de toezegging van wethouder Janson dat hij spoedig met gemeente Krimpenerwaard gaat overleggen.

Krimpen aan den IJssel, 12 juli 2018

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nadere informatie:

Fractievoorzitter Bert-Jan Ruissen, tel. 06-19739302